نوشتن رزومه

چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم؟

نوشتن رزومه

رزومه

 

📝 شما هنگام انجام کارهاي حقوقی یا مثلا ثبت نام در مراکز مختلف آموزشی و اداري، براي شناسایی خود نیاز به شناسنامه یا کارت ملی دارید.

یا براي سفر خارجی و انجام کارهاي اداري در خارج از مدرك CV مرزهاي کشورتان باید براي شناسایی خود پاسپورت همراه داشته باشید.

 رزومه یا شناسایی شما در بازار کار است. تفاوت عمده این مدرك شناسایی با دیگر مدارکی که گفتیم در این است که شما این سند را خودتان تنظیم می کنید . و هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید آنرا تغییر بدهید.

 یک رزومه نسبت به هدفی که از تنظیم آن دارید می تواند بر دو نوع حرفه اي یا علمی باشد. اما از نظر قالبی که ارائه می شود می تواند تنوع بیشتري داشته باشد. یک رزومه معمولا در یک یا دو صفحه ۴ کاغذ به صورت پشت و رو این کار را بکنید. اما در عصر ما و با وجود پیشرفت تکنولوژي ،جویندگان کار می توانند مناسب با زمینه کاري خود رزومه هاي مالتی مدیا داشته باشند. و از امکانات صوتی و تصویري براي ایجاد رزومه هاي صوتی یا ویدویی استفاده کنند. البته در این دوره ما فقط به رزومه متنی خواهیم پرداخت.


رزومه ها شامل چه قسمت هایی هستند؟

  • براساس خصوصیات هر فرد ممکن است به صورت جزئی تغییر کنند اما اکثرا شامل این قسمت ها هستند:
  • اطلاعات شخصی 
  • تحصیلات و سوابق کاري 
  • مقالات و مطالب منتشر شده 
  • مهارت ها 
  • زبان هاي خارجی 
  • علاقه مندي ها 
  • قبل از شروع حتما به یاد داشته باشید که رزومه باید یک متن تایپ شده باشد، رزومه اي که دستی نوشته شده باشد به هیچ عنوان قابل قبول نیست مگر اینکه روز مصاحبه فرمی را به شما بدهند که در همان لحظه پر کنید. 

⚠ اندازه فونت را هم طوري تنظیم کنید که کل رزومه بیشتر از دو صفحه نشود.



🖍دوست عزیزم شما فقط قسمتی از مقاله ی مارا مشاهده نموده اید . برای دریافت کامل این مقاله ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

دیدگاه خود را ثبت کنید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *